Blog

Wrz
20

Expressions for Making Phone Calls at Work

czyli zwroty używane podczas wykonywania telefonów służbowych   Introducing yourself     Przedstawienie się i wyjaśnienie powodu kontaktu Good morning/afternoon/evening. This is Mike at (company name) /Mike from (department name). Could I speak to (person you’re calling for)?  Good morning/afternoon/evening. This is Mike at (company name) /Mike from (department name). I’m calling about/because… When the person you want to speak to is unavailable    Kiedy osoba z […]

By Just Speak | Blog
DETAIL
Wrz
12

How to store fresh fruits and veggies?

czyli  Jak przechowywać świeże owoce i warzywa? Refrigrate w lodówce apples jabłka beans fasola berries jagody broccoli brokuły carrots marchewki celery seler cherries wisnie eggplant bakłażan grapes winogrona zuccini cukinia Room temperature  w temperaturze pokojowej avocado awokado apricots morele bananas banany citrus cytrusy garlic czosnek kiwi kiwi melons melony onions cebule pears gruszki peaches brzoskwinie pineapple […]

By Just Speak | Blog
DETAIL
Sie
17

How often …?

Adverbs of Frequency czyli Przysłówki częstotliwości Przysłówki częstotliwości używamy w czasie teraźniejszym (Simple Presesnt), odpowiadają one na pytanie: jak często (how often) Oto lista najczęściej używanych przysłówków częstotliwości always zawsze frequently często generally na ogół hardly ever prawie nigdy never nigdy normally normalnie occasionally okazjonalnie often często rarely rzadko regularly regularnie seldom rzadko sometimes czasami […]

By JustSpeak | Blog
DETAIL
Sie
10

IN/ON/AT – TIME

Prepositions of Time, czyli Przyimki czasu IN – używamy przy określaniu długich okresów czasu, tj. wieki (Centuries), dekady (Decades) , lata (Years), miesiące (Months) in the 19th century w 19-tym wieku in the 1970’s w latach 70-tych in April w kwietniu in the third week of April w 3-cim tygodniu kwietnia in the future w przyszłości A także określając pory dnia in the morning rano in the evening wieczorem in the afternoon popołudniu   […]

By JustSpeak | Blog
DETAIL
Lip
29

Kiedy powiedzieć Mr/Mrs

W języku angielskim powszechne jest mówienie na ‚ty’ (np. do: nauczyciela, szefa, sąsiada) są jednak sytuacje, w których należy użyć formy grzecznościowej ‚pan’ lub ‚pani’ (np.. zwracając się do pracownika urzędu, czy rekrutującego podczas rozmowy kwalifikacyjnej). Co ciekawe w języku angielskim formy grzecznościowe używa się z nazwiskiem, a nie tak jak w języku polskim – […]

By JustSpeak | Blog
DETAIL
Lip
13

Która jest godzina?

Here are the basic rules for telling time in English:    Oto podstawowe zasady jak określić godzinę po angielsku… Use „past” to say times after the hour until half past, or 30 minutes past the hour.   Example: It’s half past ten. or It’s thirty minutes past ten. „past”– pomiędzy pełną godziną i do pół godziny po oraz 30 minut […]

By JustSpeak | Blog
DETAIL
Lip
06

Jak powiedzieć, że coś jest dla Ciebie bardzo ważne…

… important?   Oto 10 propozycji jak powiedzieć, że coś jest dla Ciebie bardzo ważne (very important), nie   powtarzając słowa ‚very’ 1. extremely – niezwykle, niezmiernie 2. enormously – kolosalnie, ogromnie 3. fundamentally – zasadniczo 4. highly – wysoce 5. hugely – ogromnie 6. immensely – niezmiernie 7. incredibly – niezwykle 8. terribly – […]

By JustSpeak | Blog
DETAIL
Cze
26

Jak napisać mail po angielsku?

Jak napisać mail po angielsku? Oto lista niektórych zwrotów używanych w mailach nieformalnych. GREETINGS                                                                              POWITANIE Hi Marie, […]

By JustSpeak | Blog
DETAIL
Cze
20

Zwroty po angielsku – maile w pracy

Oto lista niektórych zwrotów używanych w mailach formalnych. Dzięki ich użyciu Twoje wiadomości będą brzmieć uprzejmie i profesjonalnie. GREETINGS / SALUTATIONS, czyli  POWITANIE  Dear Sir Dear Madam Dear Sir or Madam To whom it may concern: (USA) Dear Mr/Ms Jones, Dear Dr Smith, (UWAGA: Imiona nie są używane. Jeżeli nie wiemy czy kobieta do której […]

By JustSpeak | Blog
DETAIL
Cze
13

Zwroty w pracy po angielsku

Oto lista zwrotów grzecznościowych często używanych w miejscu pracy. Dzięki ich użyciu będziesz brzmieć uprzejmie i bardziej dyplomatycznie.   Saying NO, czyli mówienie ‚NIE’ (odmawianie) Declining an invitation (odrzucenie zaproszenia) That sounds great, but… (Brzmi świetnie,ale…) I’m sorry, but I really can’t. I have to… (Bardzo mi przykro, ale naprawdę nie mogę. Muszę…) I really appreciate […]

By JustSpeak | Blog
DETAIL
Strona 9 z 10« Pierwsza...678910