Receiving Phone Calls at Work

Receiving Phone Calls at Work

czyli odbieranie telefonów w pracy

Answering the phone    Odbieranie telefonu

  • Company ABC, this is Mike.  How may I help you?
  • Good morning/afternoon, Company ABC.  How may I help you?
  • Purchasing department, Frank speaking.   

Getting the name of the caller if he/she doesn’t give it to you     Zapytanie o nazwisko rozmówcy

  • May I have your name please? 
  • Who am I speaking with? 
  • May I ask who’s calling?

Responding to a caller’s request     Odpowiedź na zapytanie

  • Sure, let me check on that.
  • Let me see if she’s available.  
  • Sure, one moment please.

Asking someone to wait on the line   Proszę poczekać…

  • Can I put you on hold for a minute?
  • Do you mind holding while I check on that (or “handle that for you,” “check to see if he’s available,” etc)

Taking a message   Wiadomość do przekazania

  • He’s/she’s not available at the moment.  Would you like to leave a message?
  • He’s/she’s out of the office right now.  Can I take a message?

Dealing with bad connections   Gdy nie słyszymy rozmówcy

  • I’m sorry, we have a bad connection.  Could you give me your number and I’ll call you right back?
  • I think we have a bad connection.  Could you speak a little louder, please?
  • I’m sorry, could you repeat that? 

Dealing with wrong numbers   Pomyłka

  • I’m sorry, you have the wrong number.

Ending the call   Zakończenie rozmowy

  • Is there anything else I can help you with?….Okay, thanks for calling.  Have a great day.
  • Is there anything else I can do for you?…Okay, have a good day.

 

Jesteś dorosły? – dowiedz się jak w 5 dni zacząć mówić płynnie po angielsku
Nauka angielskiego podczas wakacji letnich dla Twojego dziecka?
 Obóz językowy dla młodzieży?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *